page

Saturday 19 May 2012

Bad Day

kojun, balikla...
18/05/2012 merupakan hari yang sangat memilukan. Mane taknye, sugar glider kesayangan hilang. Semuanya bermula pukul 11.00 malam. Lepas buatkan yougurt tuk sugar glider macam nak main2 dengan die kejap sebelum tidur. Ntah macam mane tergerak hati tuk keluar rumah nak tengok kucing2 sambil bawak sugar glider. Tibe2 sugar glider tu boleh lompat pulak dan teros tuju bawah rumah.

 Mase tu hati memang dah x bole nak kate ape la. Bawah rumah tu dahla gelap, banyak barang, kotor pulak tu. So nak taknak kene jugak masuk. Sape2 yang mengalami situasi macamni confirm akan masuk bawah rumah. Mane taknye. bela sugar glider dari die garang sampai jinak. Sape tak sayang. Dah la harge die mahal. Kalau beli yang lain pun takkan same.

baru je beli cage ,huhu
So aku masuk bawah rumah cari sugar glider ni gune lampu henset. Nasib bek adik aku tolong cari jugak. Kalau sorang2 lagi mati aku. Dahla terpakse mencangkung nak masuk bawah rumah tu. Berpeluh-peluh satu badan cari sugar glider. Mane taknye sampai 1.30 pagi still duk bawah rumah cari. Bayangkanlah 2 jam terpakse mencangkung, berpanas, bergelap, kotor lagi. Perasaan dalam hati memang dh xboleh nak ape-ape.

Last2 menyerah jugak. Dah x bole nak buat ape lagi. Sebelum masuk rumah, aku letak cage+sleeping pouch die kat bawah rumah dengan harapan die bau dan masuk. Pastu mandi jap sebab dah basah satu badan, melekat pasir2 lagi. Lepas mandi, kuo balik rumah mane tau tibe2 die kuo. Tapi xde jugak. Malam tu memang x boleh tido. So aku zikir je banyak2 doa supaya jumpe balik~
Tapi subuh tu bangun lepas solat subuh still x jumpe. Memang xde rezeki nak jumpe die. tapi papepun aku still mengharapkan satu keajaiban. Baru sehari beli cage baru, die dah ilang. dah la kawasan umah ni byk kucing, Harap2 Kojun kuat macam tuan die.. AKU AKAN TETAP MENCARI DAN MENUNGGU -mood sgt sedih

7 comments:

  1. besabar ea... :(
    aq juga turut merasai kehilangan kojun..

    ReplyDelete
  2. i/Allah jumpa la 2..aku kt sini doakan supaya kojun balik masuk sngkar..huhu

    ReplyDelete
  3. sabar ye hafiz..
    aku pun rasa sedih nye juga.. :(

    ReplyDelete
  4. patut misscall smpai 3 kali semalam. sori dah tertido.. :'(

    aku rse kojun still kt bwh tu lgi kot..
    letak je beg dgn sangkar kat bwh tu.. umpan dgn makanan.. tp kne rajin tgk la pastu.. huhu..

    ReplyDelete
  5. aku sedih glr.250 aku beli,kalau beli yng lain pon x kan same punye.baru je sehari aku beli sangkar baru tuk die.sedih sgt.sampai x boleh tido semalam.kaki aku lenguh mencangkung 2 jam cari die.skang sakit glr kaki aku.sedih yg amat

    ReplyDelete
  6. huhu.. kalau aku kat sne boleh tolong cari gak.. :'(

    ReplyDelete
  7. aku nangis mase cari die x jumpe2.2 yg aku call ko

    ReplyDelete